tiistai 14. maaliskuuta 2017

Keväisiä pitsikukkia

Ei toi mun itselle asettamani haaste etene. Tulee mieleen aina kaikkea muuta kiinnostavampaa. Mut jos nyt yhden asian kuukaudessa saisi tehtyä, niin kai se riittää.

Tällä kertaa sijaistoiminta tuotti pitsimekon SK 2/2015:n ohjeella. Pitsin ostin viime kesänä Jättirätistä ja trikoo alla on EK:sta. Kovasti myyjä vakuutteli, ettei näy läpi iho tai rutut, kun ohutta on, mutta mä olen vähän eri mieltä. Ois pitänyt etsiä hieman tymäkämpää trikoota alle. 
 

Lantion lisäksi tämä kinnaa kainaloista. Mukavuuden suhteen ei ole hätää, sillä molemmat kankaat joustaa kiitettävästi, mutta en mä tätä ilman villatakkia tule käyttämään. Sinänsä mallissa on potentiaalia, mutta ensi kerralla täytyy selvästi valita ihan oma kokonsa eikä yhtä pienempi, niin kuin olen SK:n mallien kanssa joutunut usein tekemään.


Ohjeesta poiketen vuoritin mekon kokonaan, mutta en  huomannut, että sisähelmaa olisi pitänyt vähän lyhentää pitsiin nähden. Nyt kankaat eivät pysy aivan kiinni toisissaan. Pitsin saumat ompelin ihan ompelukoneella, kun oikeanväristä lankaa ei ollut saumuriin tarpeeksi.

Ei kommentteja: